tisdag, oktober 30, 2007

Advance Patrol

Skapa er egen uppfattning om Advance Patrol.



Läs om AP:s syn på skivan, om hur mycket killarna jobbar utöver musiken, t ex är de aktiva inom Malmö Stad med ungdomsgård för att ge ungdomar en bra fritid, Gonza (en av bandmedlemmarna) jobbar som programledare på SVT. Och angående deras kvinnosynen: Gonza är pappaledig för närvarande.

Läs intervjuer med dem HÄR:

Sydsvenska dagbladet.

Dagens Nyheter.

Här är deras hemsida också.


Tjenare Hejsan, Tjenare Hejsan, Tjenare Hejsan, Ni blir inte av med oss Tjenare Hejsan, Tjenare Hejsan, Tjenare Hejsan, Ni blir inte av med oss Vi laddar, vi laddar, vi laddar, Skiter i Vi laddar, vi laddar, vi laddar, fyrverkeri

... Träsked i munnen Än idag känner jag smaken i gommen… Tvii, jag skäms över att vara svensk, önskar att … önskar att jag var mer utländsk Nu är jag redo att stångas mot Sverigedemokraternas valframgångar Ämnet är väldigt väsentligt Inget hemligt att Skåne är främlingsfientligt Håll i hatten – här kommer Sveriges favorit blatte Jag slår tilbaks på diskrimineringen Försvarsmekanismen mot nedgraderingen Döms efter etnisk bakgrund – inget för en pratstrund Jag förmodar att det är nu vi försonas men jag betonar FUCK Landskrona


-
Vi laddar, vi laddar, vi laddar, Skiter i Vi laddar, vi laddar, vi laddar, fyrverkeri Spring spring spring…för så fort… Spring spring spring - För vi kommer att tar er

- Shit, vi måste visa vad vi är gjorda av Vi kan så mycket mer än bara ta barnbidrag, städa stolen, toaletten eller laga mat Vi måste höja vår röst – öka för mandat Kroksbäck, Mälmöstad 2006 Vi förenas - Kasta stenar mot din nassefest Känn press om du är svartskalle idag För 7.5 % dröjes kvar Det snackas om att skickas tillbaks, sätta oss alla på nån plan Skicka hem kvinnor och barn – det låter som någon KuKluxKlan Snackar om Sverigedemokrat som bara vill spridas idag Idag har luvan åkt av, men titta där går en KuKluxKlan


- Vi laddar, vi laddar, vi laddar, Skiter i Vi laddar, vi laddar, vi laddar, fyrverkeri Vi laddar, vi laddar, vi laddar, Skiter i Vi laddar, vi laddar, vi laddar, fyrverkeri

-
Det här är mitt land, Här ska jag få mina tio barn Ja…det här är vårt land Det ska jag säga till alla mina barn Titta idag i det svenska samhället Det här är det svenska samhället Främlingsfientlighet och hat - Vi älskar Sverige, vi är Sverige och vi är den svenska framtiden ORDUPP 2007 DJ Lucutz, Juan Havana, Extravagonza är tillbaks…



Inga kommentarer: