söndag, december 02, 2007

Sven-Otto och männen

Alldeles för länge sedan jag skrev. Det innebär inte att bristen på ämnen funnits. Jag kunde skrivit en massa intressant, men annat har tagit min uppmärksamhet de senaste veckorna.

Nu fick jag dock ett bloggtips av en god vän, och då kunde jag inte låta bli (!!!).

Under tiden på gymnasieskolan Teknis i Borås fick jag verkligen lära mig om ett av patriarkatets främsta fästen, ordensällskapet. ni vet det där nätverket där bara "vuxna män gör saker tillsammans". En sorts enorm bastuklubb där man "bondar" utan dess like, och där sönerna i sin tur får jobb och nödvändiga kontakter för arbetslivet...Jag förstådd också efter det att Borås som stad bygger på de där ordensällskapen så väl i gymnasieskolan, i det fallet AR, eller om det gällde gamla gubbar i Odd Fellow (minns att jag spelade flöjt för ett sådant en gång under gymnasiet).

Nåväl, massor med gubbbar är med i sådana, kungen emepelvis, och givetvis hans son (hur skulle han annars kunna bli man?). Dagens industri skriver om detta HÄR, och informerar också om att Sven-Otto Littorin är med i ordenskapet Sällskapet.

Vuxna män gör saker tillsammans! Tyvärr, Sven-Otto men trovärdigheten som en minister som strävar efter jämställdhet på arbetsmarknaden fick sig allt en törn där.

Inga kommentarer: