onsdag, februari 27, 2008

Tipsar lite om bokrean!

Litteratur är viktigt!

Jag lyssnade på Kulturnyheterna på P1 igår och där diskuterade dem Bokrean som fenomen, att man alltid kom hem med en massa böcker som man inte ville ha egentligen. En av journalisterna skulle enbart köpa två böcker, Fallen av Joyce Carol Oates, och Babes in Beijing av Rachel Dewoskin, och inget annat underströk hon. Jag älskar Oates och modern litteratur om Kina är riktigt spännade, så jag bestämde mig för att göra samma sak. Sedan blev det en bok till min kommande systerson också. Såklart!

Vad köpte ni på bokrean förresten? (nu vill jag ha svar, Blondinbella får en massa svar på sådana frågor)


Tips att kolla in! Jag har börjat bli grymt imponerad av bibliotekarier.
http://folkhogskolebiblioteket.blogspot.com/
www.ivarlopriset.se

Inga kommentarer: