söndag, juni 03, 2007

Idag...

...skulle jag ha intensifierat plugget till tentan på fredag i internationell politik, gått på ett födelsedagskalas och skrivit ett skarpt blogginlägg om veckan som gått, exempelvis om Alf Svenssons citat att det är "biologiskt fel med homoäktenskap" som att inte äktenskapet är ett kulturellt fenomen som människan skapat! Men hittills har jag inte lyckats göra något av dessa tre mål.

Dagen har istället i huvudsak tillbringats på toaletten. I smyg har min sambo oförstående skakat på huvudet, och försökt hindra mig från att spy i vår fina salladsskål. Jo, så illa och pinsamt var det ett tag. Men jag erkänner, vissa personer, jag själv, tål inte alkohol!

Gårdagskvällen var i alla fall himla trevlig med njutbart sällskap. Det fanns flera grejer att fira:
- en av mina allra bästa vänner och ständiga feministföljeslagerska har blivit erbjuden en DOKTORANDTJÄNST!!! Det är så jävla grymt och helt helt rätt! Den bruden har kapacitet och intellekt så det förslår, dessutom är hon från Borgstena!
- min tenta hade gått bra, one more to go.

Vid två vinkades den ljuvliga lundabon av och det var bara att stupa i säng. Så här i efterhand kan jag bara konstatera att bag-in-box borde förbjudas, fullständigt. I alla fall om jag ska dricka. Vanligtvis dricker jag bara öl, helst folköl, men igår var det liksom gott med vin...problemet är ju bara att man inte ser hur mycket man dricker med bag-in-box. Inte undra på att systembolagets försäljningssiffror ökar. Alkoholreklamen har dessutom hittat nya lockande former. I torsdags hade alla Stockholm City-tidningar ett klistermärke på första sidan, över huvudrubriken, med vintips inför helgen. Annonsen gick att ta av och "spara i plånboken" som det stod. Naturligtvis var det bag-in-box-vin som reklamen gällde.

Gunnar Ågren gick nyligen ut och efterfrågade en förändrad strategi från Systembolagets sida. Samtidigt är Systembolagets framtid beroende av att försäljningssiffrorna är höga, som ett bevis på att smugglingen inte bli ett hot. Det är en svår situation.

Kontentan av mitt eget missöde är att: Jag ska aldrig någonsin dricka vin igen. Den som ser mig göra det får tillämpa alla möjliga medel för att få mig att sluta, tack.

Inga kommentarer: