tisdag, maj 15, 2007

Borås-Stockholm

Tystnaden på bloggen beror på "den stora flytten" i helgen. Flytt kan vara det värsta som finns. Så var det dock inte i helgen. Jag ser det som ett tecken på att jag och Tomas är jäkligt synkade, och samarbetar väldigt bra tillsammans.

8.20 Hämtar lastbilen på Statoil Skärholmen.

9.00 Lastar den gamla soffan, som ska slängas i Borås. Det runda bordet som jag ville slänga tar en av de boende i området, glad i hågen, hem till sin terass istället.

9.30 Vi lämnar Stockholm.

13.30 Efter att ha kört i ett streck kommer vi tidigare än förväntat till Borås. På Kristineberg hämtar vi det stora soffbordet och kör till Lusharpan och slänger det tillsammans med soffan.

14.25 Köttfärslimpa hos min mamma på Norrmalm.

15.30 Tillbaka till Krisitineberg för att plocka ihop alla böcker och porslin. Säng och soffa lastas först och det går lätt som en plätt fast jag trodde vi behövde flytthjälp.

20.00 Vi lämnar Kristineberg. Tomas har i uppgift att flyttstäda vid ett annat tillfälle.

20.20 Vi upptäcker att det är mer än väntat som ska med till Stockholm på min mammas vind. Ett 30-tal kassar, två kartonger med servis (som jag aldrig sett förrut), mitt skrivbord, en bokhylla, tavlor, min älskade cykel, 16 hyllor m.m. Dessutom 56 trappsteg, enkel väg.

21. 45 Efter att jag skrikit åt dels min mamma och sedan åt Tomas så samlas vi helt utslagna i soffan till melodifestivalen, inmundigandes grekisk sallad och Gambrinus.

0.10 Serbien vann med kvällen bästa låt, och äntligen har öst lyckats ta igen lite av allt kompisröstande som västeuropa ägnat sig åt de senaste x-antal åren.

9.04 Jörgen, Tomas bror, har via kamerabilder godkänt vår last, eftersom jag oroade mig för at vi lastat mer än 750 kg. Så vi ger oss av till Stockholm igen. På vägen stannade vi på MAX utanför Linköping som vi gjort så många gånger innan. Uppladdning inför bärandet.

14.30 Vi anlände till Vårby hyfsat i tid och började bära. Vi fick hjälp av en i området att öppna grinden så att vi kunde köra närmare huset. Tack för det! Sedan dök min syster och hennes pojkvän upp och hjälpte till fram till 17.00. Ovärderlig hjälp!!!

17.20 Vi åker och lämnar lastbilen på Statoil Skärhomlen och snubben i kassan är imponerad av de antal mil vi kört.

18.o0 Vi köper hem pizza som inmundigas tillsammans med Gambrinus. Tomas pappa ringer från USA och frågar hur läget är, och sedan börjar vi packa upp böckerna i de fem bokhyllor som vi tryckt in i vår tvåa.

21.20 Six Feet Under börjar och Nate går bort på slutet.

22.40 Däckar vi i var sin 120-centimeterssäng. Sovrummet är i stort sett bara en säng :)

Sedan började en ny arbetsvecka. Gött som faen!

Inga kommentarer: