tisdag, maj 08, 2007

Moderliga Maria

Jag hade tänkt blogga om Maria Larssons besök i Borås. Tyvärr var jag inte själv på plats, men Borås Tidning rapporterar om hur hon tycker att föräldrarna är allra viktigast för barnen. Vem håller inte med? Däremot kan det vara riktigt bra om barnen även har andra förebilder och trygga punkter att knyta an till.

Moderligt luktar hon på en bebis huvud och säger att hon är nöjd med Borås. Hon är nöjd över att tre ekonomiska föreningar nu har startat och att föräldrarna nu bedriver barnomsorg i egen regi.

Jag hade tänkt blogga om Sveriges generösa föräldraförsäkring och hur resurser borde användas för att utöka den ytterligare samt hur en individualiserad försäkring skulle ge varje barn rätt till lika mycket tid med föräldrarna. Men sedan surfade jag in HÄR och eftersom jag verkligen inte kan överträffa denna klockrena text så väljer jag att länka ER VIDARE.

För övrigt ska jag flytta i helgen... tredje gången på ett år, fast det är inte riktigt sant, utan del två från Borås ska förflyttas till Stockholm. Jag har ju liksom inget annat för mig... Om någon vill hjälpa till på lördagseftermiddagen är ni välkommna ;) Om inte så tänkte jag fråga om någon i Borås tänkte kolla Schlagerfestivalen på lördag isf hänger jag och Tomas på. Tyvärr kan vi inte bjuda in till något, eftersom det bara kommer att finnas en tom etta på Kristineberg, och det är ju ingen höjdare...fast det var riktigt fin en gång i tiden (nostalgivarning!).

Inga kommentarer: