måndag, maj 07, 2007

Bostadsmarknaden är sjuk II



Mitt barndomshem är till salu. Inte utan att det känns lite märkligt. Men inte så sorgligt som jag trodde. Jag har laddat ned alla bilder för nostalgiska stunder då man tyckte att allt var bättre förr och samhället blivit så mycket hårdare än det var då, på 90-talet (!?).

Intresserad av att köpa en av de attraktiva treorna i Borås? Förutom en riktigt trevlig lägenhet med en massa potential så har du dessutom Kypesjön med rekreationsområde inpå knuten, du har nära till Knalleland, City Knalleland, Djurparken (som vi inte ska sälja ut), och Alidebergsbadet. Det tar 12 minuter att cykla till stan, lite längre hem men det bättrar på kondisen.

Ikväll ska jag på visning av tre tvåor i Bagarmossen. That's the place som min mamma ska bo, har hon bestämt. Skönt att vi avgränsat hela Storstockholm till en stadsdel. Gröna linjen mot Skarpnäck, med Nackareservaret runt knuten. Senaste budgivningen klev upp till 1,3 miljoner, och lägenheten gick till en brud vars föräldrar stod för cashen. Shit, vilka privilergier vissa har!!!

To be continued...

Inga kommentarer: