lördag, oktober 27, 2007

Jag och Filippa

Jag och Filippa Reinfeldt har ett förhållande. Jag känner att hon talar direkt till mig när hon berättar om den nya valfriheten som vi stockholmare kommer att få tillgång till vid årsskiftet. Vårdval Stockholm är allas möjlighet att fritt välja.

Vår relation tog fart på allvar i och med hennes deltagande i radioprogrammet Tendens, som de senaste veckorna handlat om privatisering, kvalité och konkurrens inom vården. Där har hon en given plats som förespråkare av mer valfrihet inom vården. Det är så självklart, så enkelt och tryggt för stockholmarna.

Jag hör hennes röst om valfrihet när jag fyller i blanketten om vårdval. Jag anar aldrig någon besvikelse i hennes röst trots att jag väljer samma vårdcentral som jag hade innan. För hon vet ju att det är mitt eget val att välja den vårdcentral som ligger närmast mitt hem. Hon vet ju också att jag när som helst kan byta till en annan, i konkurrensens namn.

Jag fick ett tips om att Fokus har en artikel om henne i detta nummer och jag känner mig bildligt talat dragen till att få läsa den. Om Filippa R som politiker (inte mamma), vad vill hon mer än att ge stockholmarna möjligheten att välja vårdcentral. Hur blir det med Karolinska sjukhuset, hur ser marknaden för avknoppningar ut, hur är relationen till partikamraten Chris Heister som hon kryssade sig förbi i valet förra året?

Jag måste få Fokus snart, jag måste få mer Filippa!

Inga kommentarer: