onsdag, februari 28, 2007

Oss i Borås

"Det är en utmärkt möjlighet för oss i Borås att vara med och påverka och utveckla svensk skolpolitik." BT 28 februari 2007

För tillfället (några år) bor jag inte i Borås men jag reagerar ändå tämligen negativt när det kan tolkas som att en lokalpolitiker i Borås anser att hon representerar "boråsarna" då hon ska delta i folkpartiets skolpolitiska råd. Ordningsbetyg, uppdelad gymnasieutbildning och fler friskolor resluterar i ilningar i kroppen.

Oavsett var jag som exilboråsare säger så är det bara för lokalpolitikern att ställa sig i givakt på kaserngården och rätta in sig i ledet framför Björklund. Det kanske är värt att ta med tidtagaruret på mötena, precis som på kommunfullmäktige i Borås, eller att införa begränsad talartid direkt.

Senaste numret av Ordfront har temat BARN och skriver djupgående om regeringens skolpolitik. Mycket läsvärd! Om jag inte hade en massa kurslitteratur att läsa skulle jag återgett mer. Men jag läser ju statsvetenskap numera, för jag ska ju in i riksdagen ; (internt skämt)

Inga kommentarer: