måndag, april 09, 2007

Dags för Folkpartistisk show!

Är på plats i förorternas förort, Vårby. Det kändes nästan som hemma att komma hit, men en hel del möbler fattas och inte minst en viss person. Katten visste dock omedelbart att han varit här innan och det innebär en hög hemmafaktor.

Påsken blev jäkligt lyckad! Min mamma, skådespelerskan, gjorde succé i släktsammanhangen hos Tomas, med optiker, järnvägare, sjuksköterskor, lärare, vilket var en riktigt lättnad.

Efter alla middagar och möten och rush, blir det alltid lite tomhetskänsla...och det var trist att redan åka från Borås. Det känns så mycket hemma, och jag saknar partisammanhanget. Om några dagar har dock vardagen infunnit sig igen, med en massa internationell politik och healthpromotion och förhoppningsvis några Friskis & Svettis-pass (annars kommer jag bli stammis hos sjukgymnasten om några år). Dessutom behöver jag på allvar hitta ett sommarjobb, annars är jag kokt! Tågvärd, kan det vara något tro?

I övrigt sitter jag nu här i ett ekande vardagsrum och inväntar en ny "Alliansenvecka". Fast det är först nästa vecka som vårbudgeten ska debatteras ju. Om man fick namnge statsbudgetar skulle budgeten 2007 heta "Omfördelning, fast åt fel håll - i en högkonjunktur".

Denna veckan är folkpartiets, även om två "viktiga" folkpartister befinner sig utomlands.

Inga kommentarer: