torsdag, april 19, 2007

RÅDET

Borås Kommunfullmäktige sammanträder som bäst ikväll. När jag gick på gymnasiet var det min högsta dröm att sitta där. Ni hör hur nördig lilla jag är, eller var. Då spelade jag t.o.m. in en del möten på band för att lyssna på dem i efterhand också. Det var mycket diskussion om äldreboendet Björkhaga, eller kanske hette det något annat.

För människor aktiva inom lokalpolitiken, är de politiska uppdragen självklart något att vara stolt över. Att få förtroendet av partimedlemmar och väljare är stort!

Kanske t.o.m. så stort så att man ska visa upp detta lite. Kanske starta en blogg, eller trycka visitkort, eller...

...kanske göra som kommunalrådet på Ekerö, utanför Stockholm. Han har en bil, med en registreringsskylt där det står: RÅDET. Den kör han omkring med i kommunen, en ganska liten kommun med 26 000 invånare.

RÅDET: med eller utan självdistans?

Mitt heta tips till farsgubben Bergquist i Borås är att införskaffa en likadan som hans partikamrat på Ekerö har. Varför ska Borås ordförande i kommunstyrelsen vara sämre?

2 kommentarer:

Jonas Ryberg sa...

Haha, gud vad härligt! Det var ju en moderat, han kanske blandat ihop kommunfullmäktige med frimurarna ;)

Förresten, du missar väl inte Sveriges coolaste 1:a-majfirande?

www.gavle.ssu.se

Heiti Ernits sa...

haha....den va bra =)